ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 東洋学園大学紀要
  3. 第31号

モチベーションの混合状態 : 外国語学習における学習者の抵抗と前向きな意欲に関する考察

https://doi.org/10.24547/00000859
https://doi.org/10.24547/00000859
14292f2a-4c89-423f-9daf-1f410baf954a
名前 / ファイル ライセンス アクション
TGDK20230205.pdf モチベーションの混合状態 : 外国語学習における学習者の抵抗と前向きな意欲に関する考察 (983.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-24
タイトル
タイトル モチベーションの混合状態 : 外国語学習における学習者の抵抗と前向きな意欲に関する考察
言語 ja
タイトル
タイトル Mixed States Motivation : An Inquiry into Learner Resistance and Engagement in Foreign Language Learning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 モチベーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国語学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 抵抗
キーワード
主題Scheme Other
主題 前向きな意欲
キーワード
主題Scheme Other
主題 混合状態
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24547/00000859
ID登録タイプ JaLC
著者 宮房, 寿美子

× 宮房, 寿美子

ja 宮房, 寿美子

ja-Kana ミヤフサ, スミコ

en Miyafusa, Sumiko

Search repository
Fritz, Robinson

× Fritz, Robinson

en Fritz, Robinson

Search repository
Shaules, Joseph

× Shaules, Joseph

en Shaules, Joseph

Search repository
Schmidt, Gabriela

× Schmidt, Gabriela

en Schmidt, Gabriela

Search repository

×

Search repository

×

Search repository

×

Search repository

×

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on an on-going research project to explore learner resistance to foreign language learning. Negative attitudes toward foreign language learning are a major issue for Japanese university students. Previous studies have often treated this attitude simply as a form of “loss of motivation”. Based on intercultural adaptation theory, the authors assume that learner motivation is not simply “motivated” or “unmotivated,” but psychologically complex.The authors have developed the Linguaculture Motivation Profiler (LMP), a psychometric instrument that measures foreign language learners’ motivation in terms of psychological resistance, engagement, and mixed states of motivation. This project contributes towards a more complex understanding of learner motivation, and has widespread implications for pedagogy and increasing learners’ self-efficacy.
書誌情報 東洋学園大学紀要
Bulletin of Toyo Gakuen University

巻 31, p. 50-64, 発行日 2023-02-25
出版者
出版者 東洋学園大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09196110
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 10:28:38.835074
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3