WEKO3
インデックスリンク
アイテム
モチベーションの混合状態 : 外国語学習における学習者の抵抗と前向きな意欲に関する考察
https://doi.org/10.24547/00000859
https://doi.org/10.24547/0000085914292f2a-4c89-423f-9daf-1f410baf954a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
モチベーションの混合状態 : 外国語学習における学習者の抵抗と前向きな意欲に関する考察 (983.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | モチベーションの混合状態 : 外国語学習における学習者の抵抗と前向きな意欲に関する考察 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Mixed States Motivation : An Inquiry into Learner Resistance and Engagement in Foreign Language Learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モチベーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外国語学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 抵抗 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 前向きな意欲 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 混合状態 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24547/00000859 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
宮房, 寿美子
× 宮房, 寿美子× Fritz, Robinson× Shaules, Joseph× Schmidt, Gabriela×××× |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper reports on an on-going research project to explore learner resistance to foreign language learning. Negative attitudes toward foreign language learning are a major issue for Japanese university students. Previous studies have often treated this attitude simply as a form of “loss of motivation”. Based on intercultural adaptation theory, the authors assume that learner motivation is not simply “motivated” or “unmotivated,” but psychologically complex.The authors have developed the Linguaculture Motivation Profiler (LMP), a psychometric instrument that measures foreign language learners’ motivation in terms of psychological resistance, engagement, and mixed states of motivation. This project contributes towards a more complex understanding of learner motivation, and has widespread implications for pedagogy and increasing learners’ self-efficacy. | |||||
書誌情報 |
ja : 東洋学園大学紀要 en : Bulletin of Toyo Gakuen University 巻 31, p. 50-64, 発行日 2023-02-25 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東洋学園大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09196110 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |