ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 東洋学園大学紀要
  3. 第17号

Evaluative commentary on a language test

https://doi.org/10.24547/00000279
https://doi.org/10.24547/00000279
09a67e29-9818-4351-bdd8-8cc06260e85b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005184799.pdf Evaluative Commentary on a Language Test (324.6 kB)
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-11-06
タイトル
タイトル Evaluative commentary on a language test
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 language
キーワード
主題Scheme Other
主題 test
キーワード
主題Scheme Other
主題 assessment
キーワード
主題Scheme Other
主題 validity
キーワード
主題Scheme Other
主題 reliability
キーワード
主題Scheme Other
主題 authenticity
キーワード
主題Scheme Other
主題 interactiveness
キーワード
主題Scheme Other
主題 impact
キーワード
主題Scheme Other
主題 practicalityqualities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 validity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reliability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 authenticity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interactiveness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 impact
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 practicalityqualities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24547/00000279
ID登録タイプ JaLC
著者 Nguyen, Trang W.

× Nguyen, Trang W.

en Nguyen, Trang W.

Search repository

×

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Language tests occupy a central role in the cycle of language learning and teaching. The major issue in any language assessment is whether the test measures what it intends to measure. This paper argues that when designing and implementing language tests, it is crucial for developers of language tests and for teachers to clearly understand the function of each assessment activity and what that activity essentially measures. This test review will employ Bachman and Palmer’s (1996) model of language assessment as an organizing framework to examine the credibility and usefulness of a classroom-based language test. It first describes the test then discusses aspects of the test in relations to the framework’s qualities of reliability, construct validity, authenticity, interactiveness, impact, and practicality. The analysis identifies a number of problematic features seen to contain in the test under review. The paper concludes with reflections on the value of using a language assessment model as an organizing framework to examine the credibility and usefulness of a classroom-based language test.
書誌情報 東洋学園大学紀要
Bulletin of Toyo Gakuen University

号 17, p. 177-193, 発行日 2009-03-15
出版者
出版者 東洋学園大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09196110
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10421432
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110007043494
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 10:35:17.807603
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3