ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 東洋学園大学紀要
  3. 第27号

ブレヒトに学ぶトマス・キルロイ : 『作者を探す6人の登場人物』の翻案と『ダブル・クロス』における異化効果について

https://doi.org/10.24547/00000139
https://doi.org/10.24547/00000139
ad8bb4e0-7126-46e4-8f45-77dd034b10ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
TGDK20190102.pdf ブレヒトに学ぶトマス・キルロイ : 『作者を探す6人の登場人物』の翻案と『ダブル・クロス』における異化効果について (494.7 kB)
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-10
タイトル
タイトル ブレヒトに学ぶトマス・キルロイ : 『作者を探す6人の登場人物』の翻案と『ダブル・クロス』における異化効果について
言語 ja
タイトル
タイトル Thomas Kilroy as a Brechtian : V-effects in His Adaptation of Six Characters in Search of an Author and in Double Cross
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Thomas Kilroy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Bertolt Brecht
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Luigi Pirandello
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 V-effect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Irish Literature
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24547/00000139
ID登録タイプ JaLC
著者 小林, 広直

× 小林, 広直

ja 小林, 広直

ja-Kana コバヤシ, ヒロナオ

Search repository
Kobayashi, Hironao

× Kobayashi, Hironao

en Kobayashi, Hironao

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the way in which Thomas Kilroy uses Bertolt Brecht's V-effects (Verfremdungseffekt) in his adaptation of Luigi Pirandello's Six Characters in Search of an Author (1996) and Double Cross (1986). In a 1984 article, Kilroy describes Brecht, Beckett, and Pirandello as modern dramatists who try to overturn the then dominant theatrical tendency of realism by highly sophisticated stylisation. Both plays discussed here can be seen as examples of Kilroy's application of Brechtian V-effects, which defamiliarises the ordinary rules of the theatre, makes things seem strange and, in the end, enables us to see the world differently. Characters in each play are acutely aware of their roles as fictional characters (in Six Characters) and historical figures (in Double Cross). The self-referential meta-theatricality of both works is heightened by using two theatrical techniques: video screens and addressing the audience. These techniques question the reality of the events happening both on the stage and in history. Through this comparative analysis, we can understand what Kilroy learned from Brecht in order to “create a public theatre," which has been a longstanding cultural issue in Ireland since the foundation of the Abbey Theatre, and to fulfill his early dreams as a writer.
書誌情報 東洋学園大学紀要
Bulletin of Toyo Gakuen University

巻 27, p. 13-25, 発行日 2019-02-28
出版者
出版者 東洋学園大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09196110
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 10:40:24.733715
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3