ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 東洋学園大学紀要
  3. 第28号

プロジェクト型学習における省察的ライティング

https://doi.org/10.24547/00000723
https://doi.org/10.24547/00000723
b20df539-488d-416b-92e9-686b8a75f9aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
TGDK20200312.pdf プロジェクト型学習における省察的ライティング (601.4 kB)
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-09
タイトル
タイトル プロジェクト型学習における省察的ライティング
言語 ja
タイトル
タイトル Reflective Writing Through Project Based Learning
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 project based learning (PBL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflective writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English as a foreign language
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Asia
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 topic familiarity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24547/00000723
ID登録タイプ JaLC
著者 山内, 香代子

× 山内, 香代子

ja 山内, 香代子

ja-Kana ヤマウチ, カヨコ

Search repository
Yamauchi, Kayoko

× Yamauchi, Kayoko

en Yamauchi, Kayoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Although project based learning (PBL) has been successfully introduced in the wider filed of education, little is known about how language learners perceive and learn through the method, particularly to teach writing. This paper reports on a project-based college English writing course carried out experimentally with first-year business students at a private university in Japan. Based on learner-produced reflective writing samples, their understanding of the course as well as its actual impact on language learning were examined. Results indicated that gradually learners seemed to produce meaningful interactions as well as opportunities to develop life-long skills throughout the course. Also, it supports the idea that topic familiarity of learners is important when implementing PBL. Lastly, learners’ attention shift from their attitude towards English to the use of English implies some positive impact of PBL in a language course. Considering the study’s limitation, further improvements in the study of a PBL-driven language course are suggested.
書誌情報 東洋学園大学
Bulletin of Toyo Gakuen University

巻 28, p. 178-186, 発行日 2020-02-28
出版者
出版者 東洋学園大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09196110
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 10:40:59.330357
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3