ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 東洋学園大学紀要
  3. 第28号

言語と文化を学ぶ学習者のレジスタンスとモチベーションに関する研究

https://doi.org/10.24547/00000722
https://doi.org/10.24547/00000722
2a993b44-26b9-484d-bd1c-d5b26636fe0d
名前 / ファイル ライセンス アクション
TGDK20200311.pdf 言語と文化を学ぶ学習者のレジスタンスとモチベーションに関する研究 (1.3 MB)
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-05
タイトル
タイトル 言語と文化を学ぶ学習者のレジスタンスとモチベーションに関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Linguaculture Resistance and Learner Motivation
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24547/00000722
ID登録タイプ JaLC
著者 宮房, 寿美子

× 宮房, 寿美子

ja 宮房, 寿美子

ja-Kana ミヤフサ, スミコ

en Miyafusa, Sumiko

Search repository
Shaules, Joseph

× Shaules, Joseph

en Shaules, Joseph

Search repository
Schmidt, Gabriela

× Schmidt, Gabriela

en Schmidt, Gabriela

Search repository
Fritz, Robinson

× Fritz, Robinson

en Fritz, Robinson

Search repository

×

Search repository

×

Search repository

×

Search repository

×

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article introduces a pilot study to create a psychometric instrument that measures learner attitudes towards language and culture learning. Based on linguaculture learning theory, the instrument measures three motivational factors: resistance, engagement, and mixed states. According to the Developmental Model of Linguaculture Learning, language learning motivation is affected by the psychological reaction to the adaptive demands placed on the learner by the foreignness of new linguaculture patterns. This article describes the process of creating the instrument, including its theoretical assumptions, item creation, as well as initial results. Items were created and then underwent multiple rounds of factor analysis to produce the final version of the instrument. The finalized instrument can now be used by classroom teachers as a motivation reflection tool, and to help class planning.
bibliographic_information 東洋学園大学紀要
Bulletin of Toyo Gakuen University

巻 28, p. 164-177, 発行日 2020-02-28
出版者
出版者 東洋学園大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09196110
出版タイプ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 10:41:16.561425
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3