ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学内刊行物
  2. 東洋学園大学紀要
  3. 第19号

Student feedback on the effectiveness of prewriting activities

https://doi.org/10.24547/00000242
https://doi.org/10.24547/00000242
e4b8a60b-14b2-4d5b-97b1-f01d69492643
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007048459.pdf Student Feedback on the Effectiveness of Prewriting Activities (435.0 kB)
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-10
タイトル
タイトル Student feedback on the effectiveness of prewriting activities
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL Writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Action Research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Process Writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Prewriting Activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Freewriting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Brainstorming
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Clustering
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24547/00000242
ID登録タイプ JaLC
著者 Hardy, Darrel

× Hardy, Darrel

en Hardy, Darrel

Search repository

×

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Often assumptions are made about the effectiveness of certain activities in the English as a Foreign Language writing class. One such assumption is that prewriting activities used with the process writing approach common in second language writing classes is a key step in helping students to begin compositions. It seems, however, that the usefulness of these activities is sometimes taken for granted without considering student opinion. In this action research project, an EFL writing class of first year university students at Toyo Gakuen University was surveyed on the effectiveness of prewriting activities as the first step in composition writing. The results of the survey provided mostly encouraging results. In general, the students endorsed freewriting, brainstorm, and clustering as useful activities to initiate composition writing especially with a bias towards freewriting. This article will then conclude with a discussion on how to further apply prewriting activities and possibly make them more effective.
書誌情報 東洋学園大学紀要
Bulletin of Toyo Gakuen University

号 19, p. 155-164, 発行日 2011-03-15
出版者
出版者 東洋学園大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09196110
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10421432
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110008455751
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-18 10:36:32.347387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3