WEKO3
インデックスリンク
-
RootNode
アイテム
日本人の大学生スキルソフトに対する認識 : 職業技能修得とCLIL
https://doi.org/10.24547/00000205
https://doi.org/10.24547/00000205000e7d77-7530-41ad-b443-52495a380a21
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-07-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 日本人の大学生スキルソフトに対する認識 : 職業技能修得とCLIL | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Japanese Students' Perceptions of Soft Skills : Teaching Professional Skills & CLIL | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Professional Skills | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Soft Skills | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Business Communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | CLIL | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | https://ci.nii.ac.jp/keyword/Professional Skills | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | https://ci.nii.ac.jp/keyword/Soft Skills | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | https://ci.nii.ac.jp/keyword/Business Communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | https://ci.nii.ac.jp/keyword/CLIL | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24547/00000205 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
BIRCHLEY, Sarah Louisa
× BIRCHLEY, Sarah Louisa
× Birchley, Sarah Louisa
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This short paper explores Japanese university students’perceptions of the soft skills necessary for international business. It begins with definitions and a discussion on how and why Professional Skills should be taught in universities in Japan, arguing for the cautious introduction of CLIL for business students. The content of a Professional Skills course ― a key feature of which is the awareness-raising of soft skills ― is explained and defined. This is followed by the results of a qualitative analysis of students’ perceptions of the necessity of soft skills for international business in Japan. The paper concludes with a discussion of professional skills, soft skills, and CLIL in the Japanese university context before providing recommendations for the future of such programs. | |||||||||||
書誌情報 |
東洋学園大学紀要 Bulletin of Toyo Gakuen University 巻 21, p. 187-207, 発行日 2013-03-15 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 東洋学園大学 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0919-6110 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10421432 | |||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||
関連識別子 | 110009576045 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR |