WEKO3
インデックスリンク
-
RootNode
アイテム
Shining the Light on Core Beliefs : One Teacher's Journey
https://doi.org/10.24547/00000173
https://doi.org/10.24547/000001738a4980a6-41ff-441d-b42e-ef1f7513c6fd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright(c) 2011 by Toyo Gakuen University
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-07-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Shining the Light on Core Beliefs : One Teacher's Journey | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | core beliefs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | sense-making | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | decision-making | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | plausibility | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | flow | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teacher beliefs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | out put hypothesis | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning styles | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vocabulary | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24547/00000173 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
吉田,アマンダ J.
× 吉田,アマンダ J.
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper explores the depth of core beliefs and how teachers struggle with values that might have taken root in childhood, in their own learning and finally in their teaching. Becoming aware of how these values affect teachers’ priorities and actions in the classroom is an important step in understanding the concept of core beliefs and how they are situated within the realm of theory and practice. This paper explores three core beliefs of one teacher and how she comes to terms with each one by determining its relevance in the field of TESOL research. This paper suggests that exploring ones beliefs, while having respect for others, can help us to better articulate our thoughts and be open to new ideas. | |||||||||
書誌情報 |
東洋学園大学紀要 Bulletin of Toyo Gakuen University 巻 23, p. 155-166, 発行日 2015-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東洋学園大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0919-6110 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10421432 | |||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 110009911510 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR |